SU Carburateurs

Homepage Forums Techniek SU Carburateurs

Dit onderwerp bevat 2 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Wim Janzen 5 maanden, 3 weken geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur

Hans Breeuwsma
    Bijdrager

Wie kan mij wat vertellen over de basis afstelling van de carburateurs zodat ik de motor draaiende krijg
    b.v.d.
    Hans Breeuwsma

Peter Kootker
    Bijdrager

Hallo Hans,

Ik heb wel een paar documenten over het afstellen van de HD8 carburateurs. Ik wi loze je wel mailen als ik jouw mailadres kan krijgen.

m.vr.gr.
    Peter Kootker

Wim Janzen
    Bijdrager

Hans, bij afstellen zet ik de beide carburateurs eerst gelijk, daar bedoel ik mee, dat ik de sproeierbuis op een diepte zet van 1 mm.
    Dat kan je meten door het huis met zuiger te verwijderen en met een schuifmaat de diepte van de sproeierbuis op te meten.
    Je kan hem stellen door bij een H carburateur (op de 100/4 en sprite) de moer in of uit te draaien aan de onderzijde. Bij een HS carburateur (op MK2 met 3 carb. en bij de MK2A) is dat ook door de moer in of uit te draaien. Bij de HD carburateur (MK1 en MK3) is dat te stellen met het schroefje tegen de kant van het luchtfilter. Bij de HD carburateur moet je het stationair stellen niet doen met de gasklepschroef , maar met de grote luchtschroef, die zet ik in de basis op 3 slagen uit.
    Beste is natuurlijk even het gas meten en dan moet je komen op ca. 4 % CO, daar loopt de Healey het beste op. De Sprite kan met een 3 % CO. Succes

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.