remprobleem rechtsachter

Homepage Forums Techniek remprobleem rechtsachter

Dit onderwerp bevat 2 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Jan Nieboer 1 week, 4 dagen geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur

Vraagje inzake remprobleem. Bij de RDW/APK voorkeuring kwam een remprobleem naar voren. rechtsachter remt niet goed. Tov linksachter zit er een te groot verschil tussen, meer dan 40%. Nu weet ik niet of het RDW de auto daarom zal afkeuren. Ik heb echter alles al gecontroleerd en kom er niet uit. De remcilinder werkt ogenschijnlijk goed. De remschoenen zijn goed, de afstelling is ook goed. We hebben de afstelling ook strakker gezet maar blijft hetzelfde probleem, rechts “doet niet goed mee”. Er lijkt geen lucht in de leiding te zitten, bij het ontluchten kwam gelijk remolie. Komt iemand dit bekend voor? Moet de remcilinder toch vervangen worden en zo ja dan van beide achterwielen maar gelijktijdig? Of zit het euvel mogelijk nog ergens in een ander onderdeel verstopt? De beide voorremmen zijn goed, linksachter werkt ook prima. Alvast bedankt voor je reactie.

Peter Kootker
    Bijdrager

Hallo Jan,

Heb ook een soortgelijk probleem gehad en het bleek dat de remcilinder iets had gelekt. Als die olie op de remschoen terecht komt, werkt die niet goed meer. Is niet schoon te maken. Vervangen dus, zowel remschoenen als remcilinder. Als er sprake is van lekkage uiteraard.

De auto wordt wel afgekeurd met zo’n groot verschil.

Gr
    Peter

Hoi Peter, bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels vrijwel alle onderdelen van de beide achterremmen vervangen. Bleek dat links nog een oude cilinder zat. Kortom alles nieuw en dus gelijk gemaakt. Handmatig afgesteld conform oude handboek en op de remmentestbank was alles-in-één 1 x goed. Gr. Jan.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.